13 Ocak 2014 Pazartesi

Simone Elkeles - Perfect Chemistry 1 - Kusursuz Kimya { Yorum }

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa!


Ama bu ne ya?Neler umdum neler buldum!Ya bu iyi kız-kötü çocuk tiplemeleri bana göre değil (bknz.tatlı bela) ya da bu kitapta bir sorun var!
Kapağa bak (Türkiye versiyonu) konuya bak.Hiç alakası yok.Evet normalde çok alakasız kitap gördüm ama bu beni sinir etti.Çünkü bana daha bir fantastikvari bir his vermişti.
Ve kitabın/serinin konusu...Kuzeyliler ve Güneyliler...Beyazlar ve Meksikallar...
Şu dünyada ciddi anlamda nefret beslediğim nadir şeyler vardır.Ve onlardan biriside bir insanın KALBİ yerine rengine,zevkine,tercihine,geldiği yere (vs.) göre yargılanmasıdır.İnanın bana ben kolay kolay kötü duygu barındırmam bünyemde ama bu dar kafalı zihniyete çok kızarım.En basit ve dar tabirle ; "Babası böyleydi oğlu da öyle olur.Annesi böyleydi kızı da şöyle olur!"Tut bu zihniyetin kafasını kopar.
Özür dilerim bu kadar şiddetli bir tepki verdiğim için ve yorumuma böyle bir kişisel görüş kattığım için ama bazı durumlarda tutamıyorum kendimi.Biz kitaba dönelim.

Kitabı  okuduktan sonra yorumlara baktım ve genel bir kitlenin sevdiğini gördüm.Bende sevmek isterdim.Ama bazı durumlar bende negatif düşünceler yarattı.
Alex ve Brit.İki farklı ve zıt kutup.Yada aslında ruh ikizleri.Kitap; Hiç kimse göründüğü gibi değildir.sözüne harika bir tema oluşturmuş.Önyargılara, aile sorunlarına ve hatta sosyal sorunlara değinmiş yazar.Anlatımını ve işleyişini pek yeterli bulmasam da bu açıdan benden artı bir puan aldı.
Alex Meksikalıdır, çete üyesi olmakla birlikte okulda korkulan kötü çocukdur.Çok mu sorunlu?
Brit ise Bayan Mükemmel.Dersleri iyi, okulun ponpon grubunun lideri, ailesi zengin ve futbol takımının kaptanıyla çıkıyor.Hayatı fazla mı iyi?

Brit mükemmel olmakla o kadar meşguldür ki bunun kendisini zamanla nasıl yıprattığını çok geç farkeder.Maskesi yavaş yavaş kaymaktadır yüzünden.Ve Alex; ailesi için o kadar çok çabalar ki iplerin elinden kaydığını , hayatında farklılıklar olduğunu görmekte zorlanır.

Hikaye farklı çevrelerden ve sosyal statüden gelmelerine rağmen çiftimizin arasındaki zamanla gelişen romantik ve çetrefilli ilişkiyi yansıtıyor.Karakterlerimizin bir araya gelme serüveni bana biraz basit geldi.Yani ne bileyim beni pek etkilemedi.Brit'in bir an Colin ileyken sonrasında Alex'i seviyorum demesi..Yazar aradaki o olay döngüsünü bana hissettiremedi.

Neyse fazla kötüledim sanırım kitabı.Dediğim gibi iyi kız kötü çocuk hikayeleri bana göre değil sanırım.Ama bu değil ki seriyi takip etmeyeceğim.Zira Carlos'un hikayesini merak ediyorum.Fragmanı ilgi çekiciydi.Pek araştırmadım ama seri filme mi alındı alınacak mı gibi sorular var aklımda çünkü kitapların fragmanları var..
Seri Fuentes kardeşleri konu alıyor.Sol baştan Alex, Carlos veLuis...



Alex & Birit

Carlos & Kiera


Luis & Nikki


5/2.5
Orta dereceli bir kitap olmasına az kalmıştı.
Dediğim gibi ben sevemedim yada ısınamadım diyelim.
Orjinal Adı :Perfect Chemistry
Seri Bilgisi: Perfect Chemistry
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı :4.14
Yazar :Simone Elkeles 
Yayın Evi : Artemis Yayınları

5 yorum:

  1. Bunu bir etkinlik için okumuştum, doğrusu bence direkt saçma sapan bir kitaptı, rahatlıkla kötüleyebilirim. Tamam, kızın ailesinin durumlarını anlayabiliyorum, bunun kızı yıpratması anlaşılabilir; ama ortaya böyle biri çıkmasına sebep olur mu? Onun üstüne evet, pat diye bir anda Colin'den Alex'e geçti, Colin zaten kızın adını hatırlayamadığım arkadaşlarından birine yanaşıp duruyordu, hani zaten meyil varmış diyorsun; ama o detay gayet kız kendini kötü hissetmesin ya da iş aldatmak gibi durmasın diye eklemiş yazar, belli. Ayrımcılık, ırkçılık temalı aşk romanı yazmaya çalışıp becerememiş yazar.
    Bir seriye başladığımda genelde karakterlerin akıbetini merak ettiğim için sevsem de sevmesem de okurum; ama bunun diğer kitaplarına elimi dahi sürmedim, sürmeyeceğim. Onu da yazmışsın diye ekleyeyim, aynı şey Tatlı Bela/Ayaklı Bela için de geçerli, Ayaklı Bela'yı sırf Travis'in gözünden diye okudum, sonraki kitapları okumaya hiç niyetim yok.

    YanıtlaSil
  2. İrem'cim inan yorumun içimi rahatlattı.Kendimden şüpheye düşer oldum.Ne bilim herkes sevmiş bende mi sorun var!
    Bende sevsemde sevmesemde genelde diğer karakterlerin akıbetini merak ederim.Carlos'u merak etmemin sebebi fragmanı azıcık hoşuma gitti en azından yorumlara bakarım almadan önce.
    Onun dışında hem Kusursuz kimya hem de tatlı bela için hislerimiz aynı.Ben genelde fikir vermek adına yorum yapıyorum.Bunu da bir yandan iğne batırıp bir yandan yumuşatarak yapmaya çalışıyorum.Çünkü benim sevmediğimi bir başkası sevebilir..Kitap konusunda kimseyi etkilemek istemem.

    "Ayrımcılık, ırkçılık temalı aşk romanı yazmaya çalışıp becerememiş yazar. "
    bu sözlerine de katılıyorum.Hani daha farklı ve daha fazla uğraşsa bence konu güzel ama bana basit geldi anlatımı..

    YanıtlaSil
  3. Bugün ne okusam diye düşünürken elim gitmişti kitaba ama yorumu görünce tereddüde düştüm. Sanırım bir süre daha erteleyeceğim (:

    YanıtlaSil
  4. Valla ben de bad boy & perfect girl olayını sevemedim gitti Canancım, süper yorum olmuş.

    YanıtlaSil
  5. @Pınar: Pınarcım eğer kötü çocuk-iyi kız olayını seviyorsan bu kitabıda sevebilirsin belki.Ama dediğim gibi bana biraz basit geldi..
    @Bookoswki: Teşekkür ederim ablacım.Bende sevemedim bundan sonra benzeri kitaplara daha dikkatli yaklaşırım.

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.