25 Şubat 2014 Salı

Maria V. Snyder - Study 1 - Zehir Ustası { Yorum }


Ne okusam, ne okusam diye düşündüğüm günlerden birinde aklıma geldi seri.Şöyle bir genel araştırma yapınca konusu da ilgimi çekince başladım okumaya.
Beni bilen bilir, yorumlarımı okuyan anlar.Bu türde bir seriye başlayacaksam genelde ilk kitap biraz sancılı ve yorucu olur.Alışma, öğrenme, anlama çabası içine girerim.Ama bu seride hiç sorun yaşamadım.Yazarın anlatımı, dili bana sade ve akıcı geldi.Okudukça aktı kitap.

Konuya gelirsek;
Kitaba zaten bir olayla başlıyoruz ve her an "şimdi ne olacak?" sorusuyla buluyoruz.Sizi bilmem ama yazarın sunduğu bu evren bana çok farklı geldi.Ixia monarşi ile yönetilirken bir darbe sonucu artık askeri bir sistemle yönetilmekte.Aslında gelecekte olsa çokda şaşırmazdım sanırım.Ama olaylar geçmişte gerçekleştiği için beni şaşırttı.
Poison Study (Study, #1)Poison Study (Study, #1)Zehir Ustası (Study, #1)
Ixia da katı kurallar, net cezalar olsada artılarıda vardı.Sınıflandırmaları ve üniforma zorunluluğunu sevmesem de herkesin bir işinin olması, ve yeni yönetimde kadınlarında söz sahibi olması hoşuma gitti.
Ve karakterler;
Yelena...yazık valla bu kıza.Bütün kötü şeyleri çekiyor kendine.Valek desen ayrı bir alem.Sevilesi bir yanı var.Zaten biz nerede kötü bir çocuk görsek; açıp bağrımızı, alıp kollarımıza, sevgi yağmuruna boğuyoruz.Adam monarşi yönetimindekilere suikast uygulayan kişi.Ama sevilesi olduğunu düşünüyorum işte ne yaparsınız...
Ixiada kurallar var demiştik.Bunlardan biride idam sırası gelen mahkuma iki seçenek sunmak.Ya komutanın çeşnicisi olacak yada ölecektir.Yaşamak için bir şansı olduğunu gören Yelena bu teklifi kabul eder.
Böylece serüvenimiz başlamıştır.Yelena'nın yeni hayatı oldukça yoğun.Zehirleri öğren, Brazell (öldürdüğü adamın babası) ve adamlarından kaç,özgür kalmanın yollarını ara ve Valek'in verdiği zehrin panzehrini bul.Ne kadar sıkıcı ve monoton değil mi?
Yelena'dan sıkıldım.Valek daha ilgi çekici.Adam ninja mübarek.Bir de zeki.Ara sıra fevri.Bazen tatlı, bazen sinirli.İyi bir karışım yani.Ve bunlar hiç bir şey.Kitap aksiyon dolu.Olaylar bitmiyor.Hep bir şeyler olmasını bekliyorsunuz.Tabi bu bekleyişim karşılığını da alıyorsunuz.Olay demişken.Yelena ilk başlarda bir korku ve endişe çemberi içindeydi.Ne zaman bir sorun olsa Valek hep imdadına yetişti.Ama bu kadarı da yetti.Cesur ol Yelena!Ve oldu da.
Tabi dillendirmeden edemeyeceğim iki ayrıntı ah pardon kişi daha var.Janco ve Ari..O kadar harika bir ikili ki.Sevdim kerataları..
Ve geldi sinir harbi;
Kitap akıcı ve güzeldi.Ama bir yer vardı ki delirtti beni.Ben (hala bilmiyorsanız) biraz romantiğim.Aşırı canım cicim sevmem ama birazCIK sevgi gösterisinden de zarar gelmez diye düşünüyorum.Olay şu ki çiftimiz bir birine ilgi duymakta ve bunun sonucunda duygular ortaya çıktı.Zor bir durumdayken.Okey anlıyorum olaroda ama...
-Seni seviyorum
-Oldu gülüm bende.Hadi dünyayı kurtaralım.
gibi bir şeyde beklemiyordum.
Söylediğim gibi bol olaylı ve akıcı kitaptı.Bence denemelisiniz.

5/4
Geleceği parlak bir seri.

Orjinal Adı : Poison Study
Seri Bilgisi: Study
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı :4.19
Yazar Adı :Maria V. Snyder
Yayın Evi : Dex Kitap


2 yorum:

  1. Ben çok beğenerek okudum bu seriyi :) Üstelik çıkar çıkmaz farketmeyişimin bir artısı oldu, kitapları ara vermeden peş peşe okuyuverdim :) Yazarın sunduğu dünya gerçekten türü içinden sıyrılmayı başarmıştı...
    Bu arada blogunu severek takip ediyorum, kitap zevkimiz çok benzer seninle :)

    YanıtlaSil
  2. ahh çok teşekkür ederim.bende serileri ard arda okumayı çok severim.zira bu seriyide ard arda okuyorum..bende çok sevdim :)

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.