25 Mart 2014 Salı

Julie Berry - Bir Sır Saklı İçimde { Yorum }


Bu kitabı okumaya başladığımda o kadar büyük tereddütlerim vardı ki...Hani dedim bir kız, konuşamıyor ve bu durumdan sorumlu kişi kayıplarda.Düşündüm ilgimi çekiyor mu?Cevap verdim, kocaman bir HAYIR!Sonra yorumlara baktım, alıntılara...Birde tanıtım yazısına.

Kimse ismimle çağırmaz beni.
Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.
Bu cümleler öyle bir yere dokundu ki.Okumam lazım dedim.Mutlaka...
Bir kitabın ilk cümleleri benim için çok önemlidir.Beğenip beğenmememle orantılı olarak , ilerleyen sayfaları ya heyecanla yada sade bir tekdüzelikle okurum.Ki bu kitabın ilk cümleleri beni direkt etkiledi.
Biz gemiyle geldik buraya, sen ve ben.
Annemin dizine yapışmış bebektim henüz, sen de o yorucu yolculuk boyunca annenin ayaklarının dibinde oynayan kıvırcık saçlı, peltek çocuk.
Yorumlarda ve tanıtımda en dikkat çeken konu şiirsel bir anlatım olduğuna yapılan bir vurgu vardı.Evet bu konuya katılıyorum ama olay kafiyelerle yada mısralarla ilgili değil.Yazar hikayeyi Judith'in gözlerinden yansıtmış.Kitapta diyalogdan çok gözlemler vardı.Biraz günlük gibi...Ve bu beni gerçekten de rahatsız etmedi. Açıkçası sıkılacağımı düşünmüştüm.Tek sıkıntı yaptığım konu bir an Judith varken ve kaçırılmamışken bir anda kaçırıldıktan sonrasını anlatıyor.Belki benim algımda sorun vardır ama ben böle yorumladım yazılanları.

Konuya değinirsek.Judith ve en yakın arkadaşının kaybolması ve aradan geçen dört yıldan sonra Judith'in dönmesi üzerine ilerliyor olaylar.Judith döndü ama o artık eski Judith değil.Bıraktıkları da eskisi gibi değiller.
Herkes onu görmezden geliyor, konuşamaması yüzünden ona aptal muamelesi yapıyorlar.Kendi annesi bile böyle davranırken dışarıdaki insanları ne kadar yargılayabiliriz ki?
Birde Lucas var.Ah o çocuk yok mu?Judith nasıl bir derinlikle bağlanmış ona.Masum ve saf bir sevgi onunkisi.Dile getiremediği duygularını anlatırken , o yoğunluğu yaşarken biraz hüzünlendim.Uzun zamandır beni böyle etkileyen bir kitap okumamıştım.Bu kitap çok duygu yüklü ve anlamlı.Ve gerçekten de okunmalı.

Ben malumunuz aşk romanları, fantastikler diye takıla takıla bu kitabın kapağı yüzünden bir gençlik hikayesi beklemiştim.Hikayenin geçtiği belirli bir tarih vermiyor yazar ama biraz eskilerde bir döneme ait hikaye.Tavırlar ve olaylar bu izlenimi bıraktı bende.Ve yine bilirsiniz ki ben uzun yorumların ve detayların insanıyımdır.Ama kitap çok kısa olsa da öyle doluydu ki fazla söyleyecek bir sözüm yok.Sanki kuracağım cümleler yetersiz kalacakmış gibi hissediyorum.Sadece okuyun diyebilirim.

edit:birde çevirmene burdan kocaman bir tebrikler.böyle bir kitabı çevirmek ustalık ister bence.
5/4
Geleceği çok parlak bir kitap
Orjinal Adı :All the Truth That's in Me
Goodreads Puanı : 4.01
Yazar Adı : Julie Berry 
Yayın Evi : Dex





0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.