20 Aralık 2014 Cumartesi

Melissa Landers - Alienated Serisi 1 - Yabancı { Yorum }

Benim kapaklara karşı aşırı bir zaafım vardır.Bu kitabın kapağı on numara.Ve kitapla o kadar uyum içerisinde ki anlatamam.

Cara'nın bulunduğu dünyanın canlılığı ve renkleri dünyayı, Aelxy'nin bulunduğu kahve tonlar ve sadelik L'eihr gezegenini harika yansıtmış.Kapak geçer not aldı benden.Ah spoiler olacak belki ama şimdiden Invaded'in kapağınında oldukça yerinde olduğunu söylemeliyim.
Hadi kitaba dönelim.İlk olarak kesinlikle beklediğim gibi değildi.Özellikle J.L.A.'nın Lux serisine veda edip akabinde okuyunca farklı beklentilere giriyor insan.Bir ergen havası-o nasıl bir şeyse- , efendime söyleyeyim uçarı tavırlar vs. bekledim.İşin içinde "sır", "uzaylı", "lise" ve "yakışıklı" olunca benimde beklentim bu oldu haliyle. Ama hiç de öğle değilmiş.

Kitabı daha doğrusu hikayeyi sevdim.Özellikle ilk başlardaki o şaşkınlıklar, yaşanan komik sahneler ve diyaloglar beni güldürdü.Ama işin boyutu değiştikçe azıcık keyfim de kaçtı.Net bir tarif vermek gerekirse o son sahneler...Bilemiyorum ama olmamış ya.Sonuçta sen o kadar anlat anlat sonunda şip-şak hadi görüşürüz.

Neyse...Olaya gelelim biz.Ben açıkçası daha bir fantastikvari bir hikaye bekledim anlayacağınız üzre.Ama olağanüstülükten ziyade biraz bilim-kurgu , biraz young-adult ve bolca bilgi paylaşımı olmuş.Fazlasıysa sosyal içerikli bir hikayeye sahipti.

Yani her fikri desteklemesem de bazen o kadar haklı konulara değinilmiş ki sormayın gitsin.Bu arada olaylar daha doğrusu "değişim" programı oldukça uluslararası politik bir konu. Yani destekleyeni olduğu gibi anti gruplarıda mevcut.Anlayacağınız ortalık küresel boyutta karışıyor.Bizlerede okumalık bir kitap çıkıyor.

Söylediğim gibi bir sonu bir de olayın beklediğim yönde gitmemesi azıcık keyfimi kaçırdı.Ama sondaki bir karakterde merakımı uyandırdı.İlk başlarda biraz soğuk ilerlediğini düşünüyorum.Kötü değil ama azıcık soğuktu işte.Ne zaman Aelxy açılmaya başladı, Cara ile olan iletişimi çoğaldı olaylarda renklenmeye başladı.Öyle ki bizim tabiri caizse robot çocuğumuz bakın nelere merak saldı.
Kitaba şans verin derim ben.Ama Fırtınalı bir aşk, duygu yoğunluğu felan beklemeyin.Romantikten ziyade daha kurgu üzerine yoğunlaşılmıştı.


Orjinal Adı : Alienated
Seri Bilgisi: Alienated
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı : 4.00
Yazar : Melissa Landers
Yayın Evi : Go Kitap


BANNER


Sağ tık.Resmi kopyala-yapıştır yapmanız yeterli.
Kodlara gerek yok :)







1 yorum:

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.