26 Eylül 2015 Cumartesi

Nalini Singh - Lonca Avcısı Serisi 1 - Meleklerin Kanı { Yorum }


Bu kitabı nasıl anlatmalı, ne söylemeliyim gerçekten bilemiyorum.Sözlerime, kitaba-karakterlere bir sempatim olduğunu belirterek başlamak en iyisi.Böylece neden bu kadar ayılıp bayıldığıma, tarafsız yaklaşamadığıma dair bir ipucu vermiş olurum.Eh birde yılların verdiği bir özlem ve beklenti var.Malum serinin devamını çoooooook beklemiş biri olarak altın madeni bulmuş gibi sevindim.

Durumu kısaca şöyle özetleyeyim:
Olay 1: Kitapla yüz yüze gelinir.
Etki 1: Yüze yayılan bir tebessüm ve hızlanan kalp atışları...
Olay 2: Kitapla ilk temas.
Etki 2: Bir tedirginlik.Her an yok olabilirmiş gibi.
Olay 3: Ve büyük buluşma.
Etki 3: Kitap sarılıp sarmalanır, deli mi bu kız bakışlarına aldırmaksızın el üstünde tutulur.


Evet evet abarttım biraz.Bu sadece bir kitap.Ama ne zamandır bu anı bekliyordum ben bilemezsiniz.Asırlar oldu sanki :) Tabi birde işin kitap boyutu var.Zira normalde bu kadar abartılacak bir yanı yok.Güzel bir hikaye, karakterler güçlü ve biraz da tadında bir çeşitlilikle kendini okutan bir kurgu.Bir önceki yorumumdan alıntılamak gerekirse: "Söylemek istediğim sadece beni kendine çekiyor, içinde bir yerde bana hitap eden duygular var."

Fantastik ögelerin bulunduğu bir hikaye bizimkisi...Melekler , vampirler, Lonca avcıları ve biz zavallı faniler :)Vampirlerin, melekler tarafından var olması ve bunun nedeni kitaptaki dikkat çekici unsurlardan.En azından o bilindik senaryodan uzak bir fikir.Elena doğuştan bir avcı.Alanında en iyisi.Cesur, zeki, pratik, ve kendi sağlığı için fazlasıyla açık sözlü.


Diğer yanda Başmeleğimiz Raphael var.Yakışıklılığıyla orantılı bir kibri olduğu su götürmez.Hani şu çarpık gülüşlü, seksi yaratıklar olur ya...Böyle hem sevip hem dövesiniz gelir.Birazda tepeden bakarlar ve olmazsa olmaz karanlık ve sert bir mizaç sahibidirler...İşte size Raphael!

Elena bir "kaçak" vampir avcısıdır.Doğuştan gelen bazı yetenekleri sayesinde alanında oldukça iyidir.Ve bir tavsiye üzerine Raphael ile yolları kesişir.İki karakterde güçlü-savaşçı bir kişiliğe sahip.Hal böyleyken çiftimiz arasında ister istemez bir gerilim ve çekişme yaşanıyor.Ortada bir de AV olunca biraz macera ve aksiyonla harmanlanıyor duygular.
Raphael gerçek anlamda güçlü bir kişilik.Herkes karşısında el pençe divan duruyor.Elena onun için sıkıcı hayatında iyi mi kötü mi olduğuna karar veremediği bir değişiklik.Elena ise bir yanda tedirgin ama kendini ezdirmek de karakterine aykırı.Önünde uzanan bir bilinmezlik de cabası...
Sonuç olarak eğer bir kitap okurken kendimi o dünyaya ait hissedebiliyorsam,ben okudukça sayfalar akıyorsa o kitap benim için iyi kitaptır.Hele birde kapak tasarımı, çevirisi de güzelse tadından yenmez.
Olayların akışını, yazarın yansıttığı dünyayı sevdim.Ana karakterlerin yanı sıra diğer karakterlerde okuyucunun ilgisini çekiyor.Böylece bize de "AYILIP BAYILMAK" kalıyor.


5/5
Aşık oldum galiba.Bir kitap bu kadar iyi yazılmamalı.
Yazık günah bizlere.Hayallere dalıyoruz sonra.

Orjinal Adı : Angel's Blood
Seri Bilgisi: Guild Hunter
Seri Sırsası: 1
Goodreads Puanı : 4.15
Yazar Adı : Nalini Singh


İlk okunduğunda yapılan yorum :)





































0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.