11 Nisan 2014 Cuma

Theo Lawrence - Mystic City 1 - Mistik Şehir { Yorum }



Vay vay vay! Neler varmış burada?

İlk okuma girişimimde kitaptan soğudum rafa kaldırdım nedense.Sonra baktım okuyanlar beğenmiş tekrar elime aldım.İyide yapmışım.Zira okunmaya değer bir kitap ve iyi bir kurgu mevcuttu.
Dönemsel olarak hangi çağ bilmiyorum.Ama olaylar gelecekte gerçekleşiyor .Şehir sular altında ve ikiye ayrılmış durumda. Kartal Yuvası ve Derinler.Mistikler hikayemizin ana unsuru.Eskiden saygı duyulan, takdir toplayan bir konumdayken şimdi güç çekimi için zorlanan 2. sınıf vatandaş muamelesinden bile yoksun onlar.

Karakter ve konuya gelirsek.Aria yükseklerde yaşayan bir Rose -aile ismi- ve hafızasını kaybetti.Uğruna derinlere kaçmayı göze aldığı sevgilisini hatırlamıyor.Eğer bir Rose bir Foster ile gizlice buluşuyorsa gerçekten de çok aşık olmalı.Ama neden Thomas'a bir şeyler hissetmekte zorlanıyor?Yada şu asi mistik Hunter neden bu kadar çekici ve tanıdık geliyor?

Kitap gerçekten de dolu dolu ve bol olaylı.Bir tarafta ailesi ve bir tarafta acı gerçekler.Hoş Aria'ya kim gerçeği söylüyor o da tam bir gizem.Bir bakıyoruz düşman görünen dost, dost görünen düşman kesiliyor.Yıllarca burnunun dibinde hissettirmeden neler yaşanmış, ne acılar çekilmiş.

Bir yandan ne dolaplar döndüğünü öğrenirken, bir yandan kaybettiklerini hatırlamaya çalışıyor Aria.Birde Hunter meselesi var.Taş gibi çocuktu  mübarek :)

Hunter ise garibim biraz üzüntülü bir ruh halinde.Onunda verdiği bir savaş, çektiği acılar var.Bir yandan da Aria ile birlikte.Belki de bu dertlerin en büyüğü.Dert deyince aklıma takıldı.Bu çocuk niye her yakalandığında teslim olma yolunda.Püf!

"Şiddete karşıyım çünkü sağladığı düşünülen kazanç geçici, yol açtığı kötülük ise kalıcıdır."

Kitap kurgusal bağlamda gerçekten de iyiydi.Bir iki sahne beni biraz delirtti.Zaten bu olmazsa olmaz bir durum gibi kitaplarda .Bol aksiyon sahnesi, gizem, sırlar,siyaset, büyüler, hırs ve AŞK.
Okunmaya değer bir kitap.Eğer bu türü seviyorsanız göz atmanızda fayda var.

Eğer kitabı okumadıysanız içeriğe bakmamanızı öneririm.Kitabın sonuna dair biraz dert yanacağım da.Alttaki kutucuğa tık tık.
Spoiler!!!

Şimdi biri bana desin hele bir.O son neydi öyle.Hunter Allah için yakışıklı hoş çocuksun ama biraz boşsn sanki.Aria'da aynı şeklide.Bence o ölüm sahneleri çok soğuktu.Davida öldü ve verdikleri teki."Bunu bizim için yaptı."Sizi salaklar tabi ki de öyle yaptı.Biraz üzülmüş gibi görünün.Tamam bunu bir nebze anlarım ama ya Hunter?Çocuğun annesi öldü be!Ama söylediği şey "biz birlikteyiz ya herşeyin üstesinden geliriz."Ay anacım nasıl bir düşünme şekli.Romantik felan, kızı çok seviyor anladık da.Azıcık ah annem canım benim felan de. Üff! biliyorum biliyorum o durum belkide bunu gerektiriyor, sonuçta üzülmeye bile vakitleri yok ama bana çok duygusuz soğuk geldi bu sahneler.

5/4
Geleceği parlak bir seri.
Temel Bilgiler:
Orjinal Adı :Mystic City
Seri Bilgisi: Mystic City
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı : 3.79
Yazar Adı :Theo Lawrence
Yayın Evi : Dex Kitap






2 yorum:

  1. Baştan sona okudum yorumunu. O spoiler kısmında ki yer hakkında aynı düşünüyormuşuz. Cidden neydi o kadar soğukluk. Biraz daha uzun tutabilirmiş o kısmı. Ama sanki yazar 'ah sonunda bitiyor, evet şunu da yazayım bunu da yazayım ikinci kitaba da böyle bağlayayım ve ohh bitti artık basıma gidebilir' gibi bir ruh haline mi girmiş napmış. Son sayfalar resmen alalecele yazılmış gibi kokuyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ya..çok sinir oldum böyle kaliteli kitsbs olmsmış bu..

      Sil

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.